2009. szeptember 10., csütörtök

Antichrist -kemény film


























Ismerős a dán rendező, Lars von Trier neve? A Dancer in the Dark és a Dogville után újabb beteg darabot várhatunk Triertől, hiszen a most megjelent Antichrist című horror múvi Canne-ban is komoly botrányt keltett. A teljesen hibbant rendező ezúttal is sorra dönti a tabukat, hogy kivesézze a nézők (és saját) kedvenc fóbiáit, az eszközök viszont erősen pengeélen táncolnak, ugyanis a közönség néha nem tudja eldönteni, hogy hangosan röhögjön, vagy két kézzel kapaszkodjon az arcába zúduló kavalkádtól.
A sztori nem túl bonyolult:Egy álmos téli délutánon a Férfi és a Nő egymásnak esik a zuhanyzóban. A mosógép intenzív forgása és a szex üteme megegyezik. Hatásos és ötletes szimbólum a mosógép, jól szituált, sikeres pár ízlésesen berendezett lakására és a hozzá illően rendezett családi életre enged asszociálni, ugyanakkor azt sem felejtjük, hogy egy nélkülözhetetlen, praktikus gép, naponta érintkezésbe kerül a mocsokkal és foltokkal, hogy megfelelő forgásszám után egy végső menetben elhozza a várt megtisztulást. A házaspár is egy hasonló művelettel foglalatoskodik, pont a tisztítóeszköz utolsó perdülésével egyszerre fejezik be. Ezzel egy időben kisfiuk éppen kiesik az ablakon és szörnyethal.
A következő kép már a temetésé. A Férfi gyásztól görnyedten, sírva, ám erőt sugárzó szerepét nem elhagyva vezeti a gyászmenetet. Jól sejtjük, nem ő, hanem a robotszerű, szedált Nő esik össze és kerül kórházba, amit csak egy hónap után, terapeuta férje sürgetésére hagy el. A Férfi elmagyarázza neki, hogy a gyász természetes folyamat, és a gyógyulást elősegítené, ha a Nő szembesülne legnagyobb, ki nem mondott félelmével. Vagy annak helyszínével, az Édennek nevezett erdei kabinjukkal...ahol aztán elszabadul a pokol...
A film tulajdonképpen a Nő azon elméletének kibontása, miszerint minden nőben eredendően ott lakozik a gonosz. És ezt a Nő saját példájával, némi erőszakkal és kínzással igazolná. A kiszámíthatatlan, egyszerre gyilkosan hidegvérű, kétségbeesett és bizonytalan, kéjvágyó és csábító női természet áll szemben a magabiztos, logikus, erőt és gondoskodást sugárzó férfiéval, aki mindent megtesz, hogy bebizonyítsa, felesége nem égetnivaló boszorkány, csak egy összezavarodott, gyásztól sújtott asszony.

Részemről ez 80%
letöltés




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése